• Facultades
    • Ciencias de la Educación
    • Ciencias Económicas y Empresariales
    • Comunicación
    • Derecho
    • Humanidades
    • Ingeniería
    • Medicina Humana
  • Centros
    • Alumni
    • Biblioteca
    • Centro de Asesoría Microempresarial (CAM UDEP)
    • Capellanía
    • Centro de Desarrollo de Carrera
    • Centro de Familias Empresarias
    • Centro Cultural
    • Centro de Idiomas
    • Compliance UDEP
    • Defensoría Universitaria
    • Dirección de Comunicación
    • Education USA
    • Grados y Títulos
    • Hub UDEP
    • Instituto Confucio
    • Instituto de Ciencias para la familia
    • Policlínico Universitario
    • Premio Esteban Campodónico
    • Proyectos Sociales
    • Publicaciones
    • Relaciones institucionales
    • Service Research Center
    • Sonqo
    • UDEP Internacional
    • UDEP Saludable
    • Vicerrectorado de Investigación
    • Vida Universitaria
  • Recursos
    • Correo UDEP
    • Facturación electrónica
    • OneDrive UDEP
    • Pirhua – Repositorio Institucional
    • SIGA
    • SIGA Docentes
    • UDEP Virtual
  • Biblioteca
  • UDEP Internacional
  • PAD-Escuela de Dirección
  • Noticias
  • Inicio
  • Conoce el centro
    • Misión y Visión
    • Metodología
    • Normas
    • Convalidación
  • Oferta académica
    • Programas de Idiomas
    • Cambridge Prep Courses
    • Exámenes Internacionales
    • Desarrollo Docente
    • Otros Servicios
Buscar
Generic filters
Search in title
Exact matches only
Search in content
Search in excerpt
  • Inicio
  • Conoce el centro
    • Misión y Visión
    • Metodología
    • Normas
    • Convalidación
  • Oferta académica
    • Programas de Idiomas
    • Cambridge Prep Courses
    • Exámenes Internacionales
    • Desarrollo Docente
    • Otros Servicios

Summer Institute 2025

  • Inicio
  • Centro de Idiomas Campus Lima
  • Summer Institute
  • Centro de Idiomas Campus Lima
  • Summer Institute
  • Presentación
  • Estructura del Programa
  • Docentes
  • Webinar Informativo
  • Solicitar información
Metodología

Los cursos talleres son eminentemente prácticos y tienen el propósito de reflexionar y vivenciar las aplicaciones prácticas de los contenidos temáticos. Las sesiones en-línea se llevarán a cabo a través de Zoom corporativo.

 

Estructura:

  Del 15 de enero al 04 de marzo de 2025
  Lunes y miércoles Martes y jueves
5:15 – 7:15PM Creating an Inclusive Language Classroom

(7 sesiones de 2 hrs cada una)

Revitalizing the Language Classroom with Task-based Language Teaching

(7 sesiones de 2 hrs cada una)

7:30 – 9:30 PM Empowering Critical Thinking in the Language Classroom through AI

(7 sesiones de 2 hrs cada una)

AI – Powered Language Assesment 

(7 sesiones de 2 hrs cada una)

Descripción de los cursos

Creating an Inclusive Language Classroom (Mgtr Cynthia Cuadros)

El aula de idiomas no escapa a la variedad de preferencias, habilidades, dificultades y trastornos de aprendizaje de los estudiantes; por ende, es esencial crear entornos inclusivos de enseñanza que respeten y satisfagan adecuadamente esta diversidad. Para tal fin, el docente necesita adquirir las competencias necesarias que le permitan integrar prácticas y estrategias pedagógicas, evaluativas y curriculares con el fin de promover un aprendizaje para todos. El curso-taller está diseñado para docentes de idiomas que buscan ampliar su repertorio de estrategias de inclusión en el aula. A través de una combinación de teoría y práctica, así como dinámicas grupales y análisis de casos, los participantes explorarán cómo crear y promover un aula inclusiva donde cada estudiante se sienta valorado y empoderado.

Empowering Critical Thinking in the Language Classroom through AI (Mgtr Elizabeth Calderón)

Una de las experiencias más gratificantes es cuando los estudiantes expresan que el proceso de aprender un idioma no solo les ha proporcionado herramientas lingüísticas, sino también habilidades de pensamiento que van más allá del conocimiento y uso del idioma. Estas habilidades, conocidas como pensamiento crítico, son fundamentales para su desarrollo académico y personal. En este curso-taller, exploraremos cómo la Inteligencia Artificial (IA) puede promover la indagación, el análisis y la reflexión, enriqueciendo así el proceso de enseñanza-aprendizaje de un idioma. A través de actividades prácticas y dinámicas interactivas, examinaremos ejemplos de cómo la IA puede ser utilizada para diseñar escenarios desafiantes y situaciones de aprendizaje que fomenten y estimulen el pensamiento crítico en los estudiantes.

Revitalizing the Language Classroom with Task-based Language Teaching (Mgtr Cristian Chiroque)

Existe un consenso general en que el Enfoque basado en tareas (TBLT por sus siglas en inglés) ofrece todos los ingredientes necesarios para el aprendizaje exitoso de un idioma. El estrecho vínculo que este enfoque permite establecer con situaciones comunicativas de la vida real motivan a que el estudiante se involucre en el proceso educativo de manera activa, auténtica y significativa. No obstante, su presencia en el aula se ha visto mermada por la escasez de recursos pedagógicos, clases aún centradas en el docente o sílabos que ponen demasiado énfasis en la gramática. Este curso-taller está diseñado para que los docentes adquieran una comprensión teórico-práctica de TBLT; diseñen e implementen, tanto en entornos presenciales como virtuales, tareas auténticas enfocadas en el desarrollo de las habilidades comunicativas, la resolución de problemas reales y la evaluación del desempeño.

AI – Powered Language Assesment (Mgtr Kristel Oyola)

Este curso-taller tiene como objetivo capacitar a docentes en el uso de inteligencia artificial (IA) para optimizar los procesos de evaluación en la enseñanza de idiomas. Los participantes aprenderán a utilizar herramientas de IA para diseñar criterios e instrumentos de evaluación objetivos y pertinentes, rúbricas, además de implementar sistemas de retroalimentación automatizada y efectiva. A través de dinámicas grupales y análisis de casos, se explorarán estrategias para crear planes de acción personalizados que promuevan la autonomía y fortalezcan los aprendizajes de los estudiantes.

 

Desde

15enero

Hasta

04marzo

Inversión:
S/ 1200.00 (4 talleres)

Consulta los beneficios exclusivos


Informes

📍 Universidad de Piura – Campus Lima

📩 leila.collas@udep.edu.pe

📞 01 6433758


WhatsApp

Compartir en:

Whatsapp

  • Conoce la UDEP
  • Noticias UDEP
  • Contacto
  • Libro Reclamaciones
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Pregrado

  • Carreras
  • Admisión
  • Vida Universitaria
  • Soy UDEP
  • Becas UDEP

Posgrado

  • Doctorados y Maestrías
  • Formación Continua
  • PAD UDEP

Servicios UDEP

  • Biblioteca
  • Centro Cultural
  • Centro de Desarrollo de Carrera
  • Centro de Idiomas
  • Ciencias Biomédicas
  • Education USA
  • Grados y Títulos
  • Instituto Confucio
  • Publicaciones
  • Relaciones Institucionales
  • UDEP Internacional
  • UDEP Saludable
  • Vida Universitaria

Recursos UDEP

  • Correo UDEP
  • OneDrive UDEP
  • Pirhua – Repositorio Institucional
  • SIGA
  • SIGA Docentes
  • UDEP Virtual

© 2025 UDEP. Todos los Derechos Reservados.

 

Campus Piura: Av. Ramón Mugica 131, Urb. San Eduardo. ☏(073) 284500

Lunes a viernes: 8:00 a. m. a 1:00 p. m. - 3:30 p. m. a 6:30 p. m.

 

Campus Lima: Calle Mártir José Olaya 162, Miraflores. ☏(01) 2139600

Lunes a viernes: 9:00 a. m. a 6:00 p. m.

 

Universidad de Piura

RUC N° 20172627421

 

Administrado por DIRCOM

Accesibilidad

Modos de accesibilidad

Modo seguro de epilepsia
Humedece el color y elimina los parpadeos.
Este modo permite a las personas con epilepsia utilizar el sitio web de forma segura al eliminar el riesgo de convulsiones que resultan de las animaciones intermitentes o parpadeantes y las combinaciones de colores arriesgadas.
Modo para personas con discapacidad visual
Mejora las imágenes del sitio web.
Este modo ajusta el sitio web para la comodidad de los usuarios con discapacidades visuales, como visión degradada, visión de túnel, cataratas, glaucoma y otras.
Modo de discapacidad cognitiva
Ayuda a concentrarse en contenido específico.
Este modo brinda diferentes opciones de asistencia para ayudar a los usuarios con deficiencias cognitivas, como dislexia, autismo, CVA y otras, a concentrarse más fácilmente en los elementos esenciales del sitio web.
Modo compatible con TDAH
Reduce las distracciones y mejora el enfoque.
Este modo ayuda a los usuarios con TDAH y trastornos del desarrollo neurológico a leer, navegar y concentrarse en los elementos principales del sitio web con mayor facilidad, al tiempo que reduce significativamente las distracciones.
Modo de ceguera
Permite usar el sitio con su lector de pantalla
Este modo configura el sitio web para que sea compatible con lectores de pantalla como JAWS, NVDA, VoiceOver y TalkBack. Un lector de pantalla es un software para usuarios ciegos que se instala en una computadora y un teléfono inteligente, y los sitios web deben ser compatibles con él.

Diccionario en línea

    Experiencia legible

    Escalado de contenido
    Por defecto
    Lupa de texto
    Fuente legible
    Apto para dislexia
    Destacar títulos
    Destacar enlaces
    Tamaño de fuente
    Por defecto
    Altura de la línea
    Por defecto
    Espaciado de letras
    Por defecto
    Alineado a la izquierda
    Centro alineado
    Alineado a la derecha

    Experiencia visualmente agradable

    Contraste oscuro
    Contraste de luz
    Monocromo
    Alto contraste
    Alta saturación
    Baja saturación
    Ajustar colores de texto
    Ajustar los colores del título
    Ajustar los colores de fondo

    Orientación Fácil

    Silenciar sonidos
    Ocultar imágenes
    Teclado virtual
    Guía de lectura
    Detener animaciones
    Máscara de lectura
    Resaltar pasar el cursor
    Resalte el enfoque
    Gran cursor oscuro
    Cursor de luz grande
    Teclas de navegación

    Centro de Idiomas Campus Lima Declaración de accesibilidad

    Accessibility Statement

    • www.udep.edu.pe
    • 5 December 2025

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to